tirsdag den 9. april 2013

At strikke strømper = STOR udfordring!

Jeg har længe snakket om at jeg skulle lære at strikke og da jeg så fik det flotteste strikkepindeetui og der til hørende strikkepinde af min farmor, fordi hun ikke kan strikke mere, var det jo super oplagt at komme i gang.

Jeg har nu efterhånden hæklet i over et år og er ved at være rigtig glad for at lave håndarbejde, jeg skal helts havde noget i hænderne når jeg sider i sofaen eller køre i tog osv. Så næste trin må jo helt sikkert være strikning. Det eneste jeg nu var at lave retmasker, så der har egentlig været en hel del at lære inden jeg egentlig er kommet igang med strømpen.

Først strikkede jeg lidt frem og tilbage for at få styr på vrangmasker, så startede jeg på en strømpe for at øve med fire pind og for at lave det stramt (Hvilket tog lidt tid) for så at trævle det op inden jeg begyndte "rigtigt".

Nu er jeg så langt om længe nået til den første hæl!! Det kræver godt nok noget hjælp, men heldigvis er jeg lige nu hjemme ved mine forældre og min mor må sige at være lidt af en ekspert ud i strømpestrikkeri!

Billeder følger senere :) 



2 kommentarer:

  1. Jeg elsker at strikke og hækle, men strømper - det har jeg bare aldrig turdet at binde an med. PØJ PØJ

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Det skal også siges at stores dele af arbejdet er foregået hos min mor. Nu er jeg nået til tå'en og er lidt gået i stå :)

      Kh Mie

      Slet