mandag den 25. februar 2013

Nyt KÆMPE projekt!

Min moster spurgte for nogle uger siden om jeg måske havde lyst til at hækle et sengetæppe til hende og min onkel. Inden jeg rigtigt havde tænkt over hvor stort et arbejde det bliver havde jeg sagt ja, dog med den betingelse at der ingen deadline er på leveringen :)

Her i weekenden har jeg været på besøg hos dem og vi fik set på den opskrift hun havde fundet. Jeg blev straks lidt roligere da, jeg læste "nål nr. 12" og 48 firkanter, opskriften er dog kun på et tæppe str. 165*200 cm, det jeg skal lave skal være str. 200*220 cm. Jeg kunne dog ikke rigtig finde nogle oplysninger om det gran der er brugt i opskriften, så sammen med min bedstemor tog vi på indkøb i Grønhøj granlager (Det er som en KÆMPE slikbutik for gran elskere)

Valget faldt på natur uld (som du kan se her), som er noget virkelig lækkert gran, dejligt blød! Farverne blev mørke brun, hvid, lys beige og mørk beige.
Der udover fik vi også købt en helt masse andet gran. Jeg fik købt lidt ekstra bomuld og noget karry gult Nuuk gran, som skal blive til et tørklæde til en af mine veninder. Min moster fik købt ind til en masser sokker som min bedstemor skal strikke. Mine bedstemors sokkefabrik fortjener iøvrigt sit helt eget blogindlæg en dag!
Alt det garn vi fik købt

Jeg er endt med at brug nål nr. 10, så hver firkant bliver 20*20 cm. Dvs. Jeg skal brug 110 stk., hvilket betyder 770 ender der skal hæftes! Lige nu har jeg 2 ½, så der er laaang vej endnu, men det gå nu meget hurtigt med det tykke garn.  
De 20 nøgler vi har købt indtil videre, 5 i hver farve ! 
Den yderste omgang bliver mørk beige på alle firkanter. De tre andre farver kommer til at blive tilfældige. Planen er at det skal hæles sammen med hvid og derefter havde en hvid kant.
Den foreløbige produktion. Lyset gør at det er lidt svært at se forskel på den mørke og lyse beige. 
Farverne er super flotte, garnet dejlig blødt og let at arbejde med, så jeg tror det bliver SKØNT tæppe, når jeg engang bliver færdig, satser på det bliver inden efteråret.

- Mie


2 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at følge. :) God arbejdslyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, der er arbejde til et par dage :)

      Slet